Pracujete jste dlouho v kanceláři? Chcete dostat dlouho očekávaný služební postup, ale nic se nedaří, tak co dělat? Zvláště pro vás - užitečné rady, které vám pomohou rychle udělat kariéru. Jestli tyto kroky nebudou provedeny, cesta k hoře může být zpomalená.
Snažte se co nejméně účastnit ve zbytečných konverzacích a nebuďte jejich iniciátorem, ale více se zapojte do konstruktivních rozhovorů. Poslouchejte, co vám říká druhá osoba. Během pohovoru mlčete a poslouchejte, tak budete vapádat chytře.
Musíte být schopni poslouchat pečlivě, snažit se to dělat objektivně a pochopit co váš partner chce vám vysvětlit a proč. Naučte se hovořit, když je to skutečně nutné. A v době rozhovoru poslouchejte, jako by vám vyprávěli zajímavý příběh.
Jestli u vašeho kolegy vzniká nějaká nepřekonatelná náročnost, pomozte mu to zvládnout a někdy nabízujte svou vlastní pomoc. A pokud nevíte, jak problém vyřešit, pomozte zaměstnanci najít prostředky, které vám pomohou při řešení. Takže se budete snažit přízeň jiných lidí, stejně jako získat neocenitelné zkušenosti.
Také se to týká i neoficiálních firemních záležitostí: svátky, narozeniny a neštěstí kolegů. Buďte neformálním lídrem, ale existují případy, kdy se pracovníci stanou dobrými “sociálními aktivisty”, ale ne více.
Expert si může dovolit být kýmkoliv (pamatujeme si na doktora House), ale manažer musí být nejlepší mezi stejnými, otevřený člověk, který může poslouchat a pochopit podřízeného, řeknou “ne”, být schopen pracovat v multitaskingu a najít cestu k řešení různých situací.
Takže musíte číst a abyste mohli “vzrůstat” rychleji, přečtěte si hodně: psychologii, motivaci, vedení, vliv, oratorium, time manažmentu. Bylo by dobře když mohli číst 15-20 knih ročně.
Také dobře když budete navštěvovat rozvojové traningy svých dovedností, zvláště s praktickým programem. Musíte se zúčastnit nejméně 2-3 traningů za rok.
Naneštěstí získáváme nejpotřebnější znalosti a zkušenosti díky vlastním chybám. Když pracujeme, zdá se, že každý neúspěch končí koncem naší skvělé kariéry. Ve skutečnosti se jedná o cenné ponaučení, které nás dále donutilo, abychom věnovali pozornost rozhodnutím a úkolům.
Nikdy neskrývejte své vlastní chyby v práci, i když víte, že chyby budete potrestán(a). Bude horší, pokud by chyba, kterou skrýváte, vedla k negativním důsledkům. Vaše reputace jak zaměstnance bude navždy ztracena. Je lepší hlásit vaši chybu svému vedení a navrhnout způsoby, jak ji opravit, je-li to možné.
Řekněte lidem, že mohou a dosáhnou více a jejich chyby jsou dočasné. Ьдгмеу s nimi o tématech osobního růstu a odpovědnosti. Dávejte jim představu, že peníze nejsou vždy hlavní, existují i jiné hodnoty.
Lidem se líbí, když je zodpovědná osoba přičemž ve všem. Staňte se garantem spolehlivosti týmu. Hlavní věc - odpovídat na vaše slova.
Pro kvalitní dělání kariéry musíte mít vedoucího. Může to být váš nadřízený, vedoucí sousedního oddělení nebo dokonce i váš přítel. Učte se od něj, aby poukázal na vaše chyby a ukázal nové horizonty. Zeptejte se ho na o řídící technologii - neboť má mnohem více zkušeností než vy.
Cesta vůdce není jednoduchá, protože budete muset neustále opustit komfortní zónu, mít možnost provádět obtížné rozhodnutí a nest odpovědnost za ně, když všichni mlčí. Vůdce v naší době se stává disciplinovaná osoba, která také málo mluví, hodně poslouchá, a je iniciativní. Čím je dobrá cesta vedení - tím, že se musíte stále pect pro osobní rozvoj.
Finrada.cz doporučuje vám udělat dobrou kariéru.
Čtěte také
Kolik si vydělají Instagram blogery?
Potřebujete více finančních porady? Nechte si posílat novinky ze světa finance na svůj e-mail.
Kliknutim tlačitka „Přihlásit se“ jste se souhlasíte s chraněním a využiváním uvedených udaje.